Kodboken
En gratis guide från
Kodcentrum
Är du lärare?
Börja Koda i Skolan!
Meny
Koda i skolan
/
Kodboken på distans
/
Tidigare livehack
Kodboken Live 1 - Bug Race
Kodboken Live 2 - Labyrinten
Kodboken Live 3 - Påskkort
Nästa avsnitt:
TIDIGARE LIVEHACK –
Kodboken Live 1 - Bug Race
Sök
Kodboken live
Start
Kodboken live
Översikt
Kom igång
Start
Kom igång
Översikt
Skapa spel
Start
Skapa spel
Översikt
Skapa berättelser
Start
Skapa berättelser
Översikt
Skapa musik
Start
Skapa musik
Översikt
Skapa program
Start
Skapa program
Översikt
Skapa robotar & AI
Start
Skapa robotar & AI
Översikt
Lekar & kluringar
Start
Lekar & kluringar
Översikt
Fatta koden
Start
Fatta koden
Översikt
Möt kodare
Start
Möt kodare
Översikt
Utforska vidare
Start
Utforska vidare
Översikt
Låna bild & ljud
Start
Låna bild & ljud
Översikt
Koda i skolan
Start
Koda i skolan
Översikt
Kodboken på distans
Koda i skolan
Kodboken på distans
Översikt
Tidigare livehack
Kodboken på distans
Tidigare livehack
Översikt
Kodboken Live 1 - Bug Race
Tidigare livehack
Kodboken Live 1 - Bug Race
Översikt
Kodboken Live 2 - Labyrinten
Tidigare livehack
Kodboken Live 2 - Labyrinten
Översikt
Kodboken Live 3 - Påskkort
Tidigare livehack
Kodboken Live 3 - Påskkort
Översikt
Om Kodboken
Nyhetsbrev
Bli volontär
Kodcentrum sajt
Möt en kodare online
Koda i skolan
Möt en kodare online
Översikt
Kom igång som lärare
Koda i skolan
Kom igång som lärare
Översikt
Om Koda i skolan
Använda Scratch
Lärarkonto på Scratch
Tutorials för Scratch
Använda EdQu-läromedlet
Introduktion till programmering
Koda i skolan
Introduktion till programmering
Översikt
Koppling till läroplan
Lektionsplan
Introduktion till programmering
Lektionsplan
Översikt
Lektion 1: Vad är programmering?
Lektion 2: Algoritm och sekvens
Lektion 3: Repetition (loopar)
Lektion 4: Villkor
Presentationer
Introduktion till programmering
Presentationer
Översikt
Om programmering
Kodgrej: Algoritm
Kodgrej: Repetition
Kodgrej: Villkor
Tutorials för Scratch
Introduktion till programmering
Tutorials för Scratch
Översikt
Uppgifter i Scratch
Introduktion till programmering
Uppgifter i Scratch
Översikt
Kom igång: Rörelse
Kom igång: Repetition
Kom igång: Villkor
Bug Race – Intro
Lekar och övningar
Introduktion till programmering
Lekar och övningar
Översikt
Mänsklig Robot
Robotkompis med uppdrag
Ettor och nollor
Rita och beskriv
Vardagsalgoritmer
Robot-floss
Robot-Beatbox
Länktips
Introduktion till programmering
Länktips
Översikt
Min robot
Koda i skolan
Min robot
Översikt
Om temat
Min robot
Om temat
Översikt
Uppdraget
Om robotar och AI
Lektionsplan
Min robot
Lektionsplan
Översikt
Översikt
Lektion 1
Lektion 2
Lektion 3
Lektion 4
Lektion 5
Koppling till läroplan
Uppgifter i Scratch
Min robot
Uppgifter i Scratch
Översikt
Min robot
Dansande robotar
Städrobot
Lekar och övningar
Min robot
Lekar och övningar
Översikt
Mänsklig Robot
Robotkompis med uppdrag
Min robot
Robotvinnaren
Robot-floss
Robot-Beatbox
Länktips
Min robot
Länktips
Översikt
Robotdetektiverna
Koda i skolan
Robotdetektiverna
Översikt
Om
Start
1. Minneskort
2. Verktygsfack
3. Hemliga meddelanden
4. På patrull
5. Loopa ut
6. Reklam
7. Kod röd
8. Debugga värmen
9. Spår
10. Robotkatten
Slut
Rymdkoden
Koda i skolan
Rymdkoden
Översikt
Om Rymdkoden
Rymdkoden
Om Rymdkoden
Översikt
Hur du använder materialet
Koppling till läroplan
Uppdrag 1: Rymdraketen
Rymdkoden
Uppdrag 1: Rymdraketen
Översikt
Rymduppgift
Matteuppgift
Koduppgift
Uppdrag 2: Rymdskrot
Rymdkoden
Uppdrag 2: Rymdskrot
Översikt
Rymduppgift
Matteuppgift
Koduppgift
Uppdrag 3: Månfärden
Rymdkoden
Uppdrag 3: Månfärden
Översikt
Rymduppgift
Matteuppgift
Koduppgift
Uppdrag 4: Marslandningen
Rymdkoden
Uppdrag 4: Marslandningen
Översikt
Rymduppgift
Koduppgift
Matteuppgift
Uppdrag 5: Livet på Mars
Rymdkoden
Uppdrag 5: Livet på Mars
Översikt
Rymduppgift
Samhällsuppgift
Lekar och övningar
Rymdkoden
Lekar och övningar
Översikt
Robotkompis på Mars
Vem är en hjälte
Koda i skolan
Vem är en hjälte
Översikt
Lektionsmoment på EdQu
Koppling till läroplan
Om temat
Vem är en hjälte
Om temat
Översikt
Uppdraget
Presentation hjälte
Presentation berättelser
Lektionsplan
Vem är en hjälte
Lektionsplan
Översikt
Översikt
Lektion 1
Lektion 2
Lektion 3
Lektion 4
Lektion 5
Uppgifter i Scratch
Vem är en hjälte
Uppgifter i Scratch
Översikt
Min hjälte
Labyrinten
Lekar och övningar
Vem är en hjälte
Lekar och övningar
Översikt
Min hjälte
En röd tråd
Storyboard
Rita och beskriv
Framtidens musik
Koda i skolan
Framtidens musik
Översikt
Lektionsmoment på EdQu
Koppling till läroplan
Om temat
Framtidens musik
Om temat
Översikt
Uppdraget
Musikspelare förr, nu och i framtiden
Musik och kod
Lektionsplan
Framtidens musik
Lektionsplan
Översikt
Översikt
Lektion 1
Lektion 2
Lektion 3
Lektion 4
Lektion 5
Uppgifter i Scratch
Framtidens musik
Uppgifter i Scratch
Översikt
Fantasisynth
Fantasisynth Makey Makey
Framtidens musikspelare
Lekar och övningar
Framtidens musik
Lekar och övningar
Översikt
Nytt av gammalt
Den morgontrötta bagaren
Robot-Beatbox
Äventyr med X och Y
Koda i skolan
Äventyr med X och Y
Översikt
Koppling till läroplan
Om temat
Äventyr med X och Y
Om temat
Översikt
Uppdraget med iGotcha Studios
Platsbaserade spel
Koordinatsystem
Lektionsplan
Äventyr med X och Y
Lektionsplan
Översikt
Översikt
Uppgifter i Scratch
Äventyr med X och Y
Uppgifter i Scratch
Översikt
Följ frukten
Jakten på nyckeln
Jakten på nyckeln PRO
Prick till prick
Lekar och övningar
Äventyr med X och Y
Lekar och övningar
Översikt
Skattjakt
Prick till prick
Matvinnaren
Koda i skolan
Matvinnaren
Översikt
Koppling till läroplan
Om temat
Matvinnaren
Om temat
Översikt
Uppdraget med Karma
Matsvinn och globala målen
Lektionsplan
Matvinnaren
Lektionsplan
Översikt
Översikt
Lektion 1
Lektion 2
Lektion 3
Lektion 4
Lektion 5
Uppgifter i Scratch
Matvinnaren
Uppgifter i Scratch
Översikt
Matvinnaren intro
Lekar och övningar
Matvinnaren
Lekar och övningar
Översikt
Räkna på maten
Räkna med Excel
Tänk tvärtom
Länktips för lektioner
Koda i skolan
Länktips för lektioner
Översikt
Tips på progression
UR - Programmera mera
Kursportalens webbkurser
Koda i svenska med Python
Tips av Jennykodar
PiM - Programmera i Matematik
Lek med Kodlabbet
Tips från Skellefteå
Länktips för lektioner
Programming in English
Koda i skolan
Programming in English
Översikt
The Space Code
Programming in English
The Space Code
Översikt
About the space code
The Space Code
About the space code
Översikt
Task 1: The Space Rocket
The Space Code
Task 1: The Space Rocket
Översikt
Coding task
Task 2: Space Junk
The Space Code
Task 2: Space Junk
Översikt
Coding task
Task 3: Journey to the Moon
The Space Code
Task 3: Journey to the Moon
Översikt
Coding task
Task 4: Landing on Mars
The Space Code
Task 4: Landing on Mars
Översikt
Matteuppgift
Coding task
Task 5: Life on Mars
The Space Code
Task 5: Life on Mars
Översikt
Rymduppgift
Samhällsuppgift
Games and exercises
The Space Code
Games and exercises
Översikt
Robot buddy on Mars
SKOLTÄVLING!
Start
SKOLTÄVLING!
Översikt