Koda med Scratch

Här finns ett urval av Kodbokens uppgifter som passar bra för en kodtimme.

Vi rekommenderar att ni har minst 1 timme tillgodo om ni vill färdigställa uppgifterna enligt dess instruktioner.

Bug Race - Intro

Svårighetsgrad 1 av 3

Programmera ett spel för att få en figur att ta sig runt en bana.

Bug Race Intro

Imse Vimse Spindel

Svårighetsgrad: 1 av 3

Programmera Imse Vimse Spindel - och sjung med!

Koda Berättelser - Imse Vimse Spindel

Flygande Valen

Svårighetsgrad 2 av 3

En val flyger omkring och äter munkar för att få poäng!

Flygande Valen Scratch

Robotgenerator

Svårighetsgrad 2 av 3

Skapa ett program som slumpar ihop robotdelar!

Robotgenerator Scratch

 

Har du kommentarer till materialet på den här sidan? Mejla info@kodcentrum.se